2015年6月22日 星期一

Pumped Up Kicks-Foster the People 中文歌詞


Pumped Up Kicks-Foster the People

MTV音樂錄影帶大獎最佳搖滾音樂錄影帶


擁抱人群樂團
個人很喜歡的樂團
不是那種很重金屬搖滾歌曲
很輕、迷幻的的搖滾

一個人聽會陷入自己的情境中

這首歌~主要在聊爸爸媽媽、老師你們知道我們在想什麼嗎?








Robert's got a quick hand.
(羅柏的手腳很快)

He'll look around theROOM, he won't tell you his plan.
(他看了一下房間,他有個計畫,但是不會告訴你)

He's got a rolled cigarette, hanging out his mouth, he's a cowboy kid.
(他叨著一支菸,沒人管得了他)

Yeah, he found a six shooter gun.
(耶!他找到一把左輪手槍)

In his dad's closet hidden with a box of fun things, and I don't even know what.
(在他爸爸的衣櫃裡找到的,壓在很多情趣用品下面)

But he's coming for you, yeah he's coming for you.
(羅伯要來找你了)

All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, outrun my gun.
(各位同學,跑快一點,跑出我的射程範圍吧)
(註:Pumped-up kicks 指的是鞋子上的氣墊,表示穿名牌運動鞋,家裡有錢的孩子)

All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, faster than my bullet.
(同學們,快跑啊,跑快一點,最好跑得比我的子彈快)

Daddy works a long day.
(爸爸工作到很晚才回家)

He'll be coming home late, he's coming home late.
(他今天會很晚回家)

And he's bringing me a surprise.
(他會帶給我一個驚喜)

'Cause dinner's in the kitchen and it's packed in ice.
(因為我今晚要吃冷凍食品)

I've waited for a long time.
(我等很久了)

Yeah the sleight of my hand is now a quick-pull trigger,
(我現在已經很熟練了,扣板機也很快)

I reason with my cigarette,
(抽菸讓我的頭腦更清醒)

And say, "Your hair's on fire, you must have lost your wits, yeah."
(腦子裡有個聲音說:因為現在我很生氣,所以我失去控制了,耶!)
All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, outrun my gun.
(各位同學,跑快一點,跑出我的射程範圍吧)

All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, faster than my bullet.
(各位同學,快跑啊,跑快一點,最好跑得比我的子彈快)

This lyrics is translated by Three Minute Passion
(本歌詞由三分鐘熱度部落格翻譯)

好友人數


網路行銷、社群管理
部落格行銷、
房地產
自我激勵、社會工作

志願服務、公益行銷
YES team : 蕭眉毛LINE ID: chaostome 0982-324-988微信号 ty881217體驗邊玩邊賺錢的人生 RICH FUB CLUB http://richfunclub.com/?id=chaostome粉絲團:https://goo.gl/3epBwN
Line生活圈: ID搜尋  @wsm6899h 【小資向前衝】
friendshipforours@gmail.com

沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...